Årets elevbedrift

Mandag 19.04 gjennomførte valgfaget produksjon av varer og tjenester elevbedriftsmesse hvor elevene presenterte bedriftene sine. Det skulle kåres årets elevbedrift ved Oasen skole Birkelid som ville bli vinner av 800 kroner fra Sparebanken Sør. Juryen ble ledet av Lill Stene fra Ungt Entreprenørskap Agder og hun hadde med seg kontaktlærer Elisabeth Selseng Soltveit og assisterende rektor ved Oasen skole Birkelid, Jakob Ommedal.
Elevene gjorde en strålende innsats med å fortelle om alt fra oppstart av bedriften og veien til forretningside, til salg, erfaringer og sluttregnskap.

Juryen fikk en svært utfordrende jobb med å kåre en vinner blant alle de gode presentasjonene, og til slutt var det ANNA Design EB som gikk av med seieren. Anna Design har i hovedsak designet og produsert pyntenisser for salg. Disse er produsert delvis av gjenbrukte tekstiler. Elevbedriften har i sine vedtekter gjort en bestemmelse om at en del av overskuddet skal gå til Mercy Ships. Gratulerer til de verdige vinnerne Anna Naomi Kleivseth, Nora Endresen og Alida Benjaminsson.

Gratulerer til de verdige vinnerne Anna Naomi Kleivseth, Nora Endresen og Alida Benjaminsson. Her sammen med Lill-Margrethe Stene fra Ungt Entreprenørskap (til høyre).