Familiens hus tilbyr temasamling:  Barn, mat og oppdragelse

Samlingen er et tilbud for foreldre, foresatte, besteforeldre og de som planlegger å få barn.

middag på tallerken.jpg
  • Hvor mye mat skal en 2 åring, 8 åring eller 12 åring spise?
  • Hvorfor er det viktig med hverdagsaktivitet?
  • Når barnet mitt ikke er fornøyd med egen kropp – hvordan skal jeg snakke med barnet om det?
  • Barnet mitt blir av og til sint og lei seg når jeg forsøker å si nei – hvordan kan jeg håndtere det?

Har du lurt på noe av dette? Da er Barn, mat og oppdragelse samlingen for deg!

Under heldagssamlingen er klinisk ernæringsfysiolog tilstede og tar for seg hvor mye barn i ulike aldre har behov for å spise. Frisklivssentralen viser hvordan en, ved enkle grep, kan få til dette i en travel hverdag.

Fysioterapeut informerer om hvorfor hverdagsaktivitet er viktig for barna våre, og hvordan en kan løse det i hverdagskabalen. Helsesykepleier snakker om hvordan en kan øve seg til å bli en trygg voksen som kan snakke med barn om kroppen sin, og familieterapeut viser hvordan en kan møte barn på følelser, slik at en demper konflikter og krangler.

Familieterapeut tar også for seg hvordan en kan bli tryggere på grensesetting. Målet er at du som omsorgperson skal få verktøy for å enklere ivareta ditt barn mht selvfølelse, fysisk aktivitet og kosthold.

Foreldre, foresatte, besteforeldre og alle som planlegger å få barn, eller som har ansvar for barn 0-16 år kan delta.

Enkel lunsj blir servert.  Samlingen er gratis.

Se påmelding for ytterligere informasjon. Bindende påmelding.

Påmelding til samlingen 3.mai på Rådhuset i Kristiansand finner du her.

Påmelding til samlingen 31. mai på Søgne omsorgsenter finner du her.

Spørsmål om temasamlingene?

Ta kontakt med din lokale helsesykepleier eller Kerstin Kalsås:

Tlf: 98287932