Kokkekamp

Ukene går raskt mot ferien, men det skjer desto mer spennende i flere klasser. På 6. trinn har elevene planlagt en to-retters meny, laget budsjett, skrevet handleliste, laget meny og forberedt tilberedingen av sin meny. Elevene tok virkelig eierskap til prosjektet. De vasket benker, sorterte søppel og lagde sauser fra bunnen uten noe som helst hjelp fra voksne. Gutter som jenter plukket blomster og dekket festbord. Vi hørte kommentarer som “jeg bare vaske litt jeg”, “kan jeg få vise deg et tips som gjør det litt enklere for deg” og “det er ikke så viktig om vi vinner, for dette har vært veldig gøy”.
I tillegg til heldige ansatte som fikk smake mange gode retter, fikk vi besøk av en ekte kokk, Arild Dale, som lot seg imponere av hva disse elevene tryllet fram på kjøkkenet! Det er altså bare å slippe barna til på kjøkkenet og la dem få utfolde seg! Vi er veldig imponerte og stolte av de gode elevene våre!