Nybygget reiser seg Birkelid

På Birkelid skjer det store endringer dag for dag nå! Nybygget settes på plass modul for modul!

I løpet av fem dager ble 58 moduler heist på plass og montert, og plutselig står bygget der! Dette har gått fort. I slutten av januar startet produksjonen på Konsmo Fabrikker, 26. februar startet arbeidet med utgraving av tomten, 6. april var grunnmuren ferdig og 13. april var alle modulene på plass.

Bygget er på 1300 kvm fordelt på to etasjer og skal huse ungdomsskole, administrasjon og nytt fellesareal. For ca 19 millioner kr får vi et moderne bygg med bl.a. 6 klasserom, naturfagsrom, rikelig med grupperom, kontorer, arbeidsrom, kantine og vrimlehall.

Nå gjenstår innvendig sammenkopling, ventilasjon, rørleggerarbeid, elektro m.m., samt ferdiggjøring av fasader og uteområde. Bygget skal stå ferdig til overlevering 15. juni.

Se bildekavalkade over den raske utviklingen.