– Den beste konserten i mitt liv!

Superlativene satt løst og begeistringen var stor etter konserten med den russiske fiolinisten og sangeren Alexei Alexeev som var på besøk på skolen vår torsdag 2. mai! Det var nok mange elever og ansatte som fikk «bakoversveis» og ble skikkelig overrasket over det de fikk oppleve på konserten. Alexei viste seg som en stor musiker og virtuos. Han hadde en utrolig formidlingsevne og kommuniserte med sitt publikum på en helt spesiell måte. El-fiolinen (med LED-lys!) fikk han til å låte som el-gitar med full fuzz!

Fem år gamme begynte Alexei Alexeev på musikkskole. Med sin store interesse og lidenskap for musikk var det naturlig å fortsette musikkstudiene ved Moskvas statlige kulturinstitutt. Han har holdt store konserter i Moskva og flere hundre rundt om i Russland. Han har også ved flere anledninger deltatt i musikk-konkurransen «Russlands beste musiker/sanger».

Det er Operasjon Mobilisering som har fått han til Norge og Sørlandet, og i den forbindelse var Oasen skole Birkelid så heldig å få tilbud om konsert.

– Dette var den beste konserten jeg har vært med på i mitt liv! var det en elev som utbrøt etter at applausen hadde lagt seg.

Se video under artikkelen.