Påskevandring på Oasen skole Birkelid

Seint, men godt; nå er det altså påske. På Oasen skole Birkelid har vi gledet oss, og mange klasser har pyntet med påskeliljer og lys og dessuten koset seg med egen påskefrokost eller -lunsj. Hvorfor vi feirer påske har vært tema på flere måter, men det store høydepunktet er nok likevel den tradisjonelle påskevandringa. Og i dag, fredag før påske, vandret vi altså igjen. Små og store elever har gått rundt fra stasjon til stasjon, og på hvert sted har de på en eller annen måte blitt minnet om hvorfor vi feirer påske. Den mest populære stasjonen er kanskje tjenerkroken, til minne om da Jesus vasket føttene til disiplene. Her blir elevene servert frukt og noe godt å bite i, og de som ønsker får til og med litt nakkemassasje av medelever eller lærere. På en annen stasjon får elevene høre om hva som skjedde i påska, og at Jesus døde for å tilgi menneskene. Noen stasjoner er gøye og høylytte, som påskekahoot og forming, mens andre stasjoner, for eksempel der de som vil kan få nattverd, er litt ekstra høytidelige og fine.

Påskevandringa har blitt et sikkert vårtegn på skolen vår og vi synes dette er en nydelig måte å feire denne deilige årstida på; nemlig å minne hverandre om at Jesus kom for å skape nytt liv for alle mennesker.

Og med det ønsker vi riktig god påske fra alle oss på Oasen skole Birkelid!