PÅSKEVANDRING OG KAKEKONKURRANSE

De siste dagene før påske har elevene deltatt i både påskevandring og kakekonkurranse. 9. trinn har konkurrert om å lage den beste kaka – og her var det vanskelig å være dommere. Mens årets påskevandring igjen ble en vandring gjennom mange av påskens hendelser. Ungdomstrinnet, med ansatte og elever fra 10. trinn, la til rette for en flott vandring for alle klassene.

På tjenerstasjonen fikk elevene godt stell, selv om det var litt annerledes enn Jesu fotvask. Vi holdt oss til enkel skuldermassasje og servering av frukt, brus og kjeks til elevene. Neste stopp var en andakt med tid til ettertanke. Deretter gikk elevene til en samling rundt korset, der de kunne skrive eller tegne det de ønsket å be om tilgivelse for. Her fikk elevene også tilbud om å legge ned steiner ved korset, som et symbol på vonde opplevelser eller bekymringer de ville legge fra seg hos Jesus. Nattverd var neste stopp på vandringen, og selv om det er frivillig for den enkelte elev om han eller hun vil ta imot nattverd,  opplever vi at elevene setter stor pris på å ta imot brød og druejuice som en konkret erfaring av Jesu kropp og blod.  Siste stopp var en påskekonkurranse – der elevene fikk testet både kunnskap og konkurranseinstinktet.

Elever fra 9. trinn hadde øvd inn to flotte påskesanger – og for en stemning det var da fullt band og solister ledet oss i lovsangen “Graven er tom, Jesus lever nå”, for alle elevene på ungdomsskolen. Da kjente vi på en stor takknemlighet både for skolen vår og for at Jesus lever i dag!

Ellers har det vært diverse påskeaktiviteter rundt om i klasserommene,  blant annet påskefrokost med elever og foresatte på 4. trinn og påskekonsert på 1. trinn.

Vi ønsker både elever og foreldre en riktig god påskefeiring og påskeferie!

Elever ved 1. trinn synger.