RIKTIG GOD JUL TIL ALLE ELEVER OG FORELDRE

2020 altså! Dette er et år vi ikke glemmer så lett:
Nå som julefreden snart senker seg over skolen, kan vi mimre tilbake til erfaringer vi aldri har hatt før: Stenging av skolen i løpet av noen timer i mars, unntakstilstand, hjemmeskole, digital undervisning og lunsjtreff på Meet. Og så, når elevene kom tilbake; kohorter, gult nivå, smittevernrutiner og til og med klasser i karantene. Vi har sannelig lært noen nye begrep dette året! Heldigvis kan vi puste lettet ut og glede oss over omtrent normal drift i hele høst. Elever og voksne har gjort en fantastisk innsats for å forhindre smittespredning og vi er takknemlige for at ingen klasser er i karantene i jula.
En av de fantastiske  tingene vi fikk være med på i høst, var digital misjonsdag, men en utrolig innsamlingsrekord og en helt spesiell mulighet til å være med å bety noe ekstra for prosjektet vi støtter på Filippinene. Les takkebrev fra 4P her, og igjen; tusen takk til alle som var med og bidro.
Desember er som alltid en ekstra fin tid på skolen: Morgensamlinger i klassene, julespill, julevandring, juleverksted, lærere i ubeskrivelige antrekk, klasserom pyntet til trengsel og duften av pepperkake i gangen. Men selvfølgelig er det også fag, prøver og iblant litt kjipe dager. På en skole har vi alle ytterpunkter -som i livet ellers. Det er derfor vi er ekstra glade for å kunne løfte fram julebudskapet i disse dagene: Jesus ble født som et menneske, nettopp for å møte oss mennesker der vi er, og som en  en glede for hele folket: I dag er det født dere en frelser i Davids by; han er Messias, Herren”.

Og med dette fantastiske budskapet ønsker vi alle elever og foreldre en god julehøytid.