Stenging Birkenes bru fra 17.01.22

Informasjon om endring av bussruter ifbm stenging av kjørebro mellom Brennåsvegen og Birkenesvegen. AKT har fått melding om at Birkenes bru (ved Brennåsvegen/Birkenesvegen) stenges fra mandag 17. januar 2022 og inntil videre. Det vil ikke gå ordinær busstrafikk over Rismyr, kun skolebuss mellom Nodelandsheia og Oasen skole Birkelid. Dette får konsekvenser for skoleskyssen for enkelte elever da skolebussene får endringer og omkjøringer. Gjelder spesielt for elever som kommer fra Tangvall. Linje 2180 (Tangvall): Om morgenen kjøres bussene E39 til Rosseland og Rosselandsveien til Birkelidbrua(den nye gangbroa). Elever som kommer med linje 40 og 43 kan bytte på Tangvall eller gå fra Volleberg. Om ettermiddagen starter bussene ved Birkelidbrua og kjører Rosselandsveien – Toftelandsveien til Tangvall. Vi anbefaler at elever til Høllen/Årosskogen med linje 40 tar linje 2180 til Tangvall og bytter der. Linje 2181 (Nodelandsheia): Kjører over Rismyr som normalt.

Følg med på akt.no for oppdatert informasjon.