Ny rektor og inspektør i Grenland

I går ble både personalet og elevenes foresatte presentert for vår påtroppende skoleledelse for høsten 2022, Eirik Fjeld (40) som rektor og Bente W. Lillevold (39) som inspektør. Her vil vi gi deg et førsteinntrykk hvor Eirik og Bente forteller litt om seg selv og deres tanker om Oasen skole Grenland.

Som skolens lokale leder skal Eirik Fjeld, sammen med personalet sitt, blant annet legge til rette for gode læringsprosesser og et trygt skolemiljø. Eirik Fjeld ønsker å utvikle skolen til i enda større grad utdanne barn og unge samtidig som de får med seg gode og viktige verdier for livene sine. “Jeg drømmer om at Oasen skole Grenland skal vokse og bli en viktig arena, både for Gulset og Grenland”.

Eirik Fjeld (40) har tre barn sammen med sin kone Rakel, og fyller fritiden sin med trening.
“Jeg elsker å løpe langt” forteller Eirik, som har erfaring fra triatlon og lignende.

Som inspektør ved Oasen-skolen i Skien vil påtroppende Bente W. Lillevold være rektors stedfortreder og utføre viktige oppgaver for elever og ansattes skolehverdag. Hun har jobbet som lærer siden 2006 og er nå klar for å legge til rette for elevenes læring og se til at undervisningstilbudet er tilfredsstillende. “Jeg gleder meg til å ta med meg min erfaring og kompetanse inn i Oasen skole Grenland.

Det er viktig at elevene opplever at de blir sett, elsket og akseptert som den de er. “Jeg liker veldig godt mottoet for skolen på Gulset, “med hjerte for alle og øye for den enkelte”, forteller Bente. Hun brenner for at elever skal oppleve trygghet, mestring og inkludering.

Bente W. Lillevold (39) holder til i Porsgrunn sammen med sin mann og tre barn.

Gjennom hans arbeidsliv har Eirik hentet mye erfaring fra ledelse av både menighet som pastor og organisasjoner som daglige leder. I dag jobber han som lektor ved en annen av skolene i Skien. Nå er Eirik klar for nye utfordringer som rektor for Oasen skole Grenland. “På Oasen-skolene har vi de samme læreplanene som kommunale skoler, og derfor vil kvaliteten på undervisningen nærmest være identisk med andre skoler. Når vi kombinere dette med prinsipper om nestekjærlighet og tilgivelse, tror jeg dette er med og utruster elevene til å møte hverdagen på en god måte”.

Tre kjappe svar fra inspektør Bente:

• Kaffe eller te? Kaffe.
  • Strandliv eller alpint? Jeg er glad i begge deler, men må jeg velge blir det klart strandliv.
  • Hva gir deg glede? Gode opplevelser med familien og en god kopp kaffe i sola!

Tre kjappe svar fra rektor Eirik:

• Kaffe eller te? Kaffe!
  • Strandliv eller alpint? Alpint.
  • Hva gir deg glede? Løpesko på beina og langtur i skog og fjell!

Vi gleder oss til Eirik og Bente starter sitt arbeid hos oss i Grenland – Velkommen!