Oasen skole Mandal markerer Anne Cath. Vestly – 100 år

Det yrer av liv i biblioteket utenfor klasserommet til 1. og 2. klasse ved Oasen skole i Mandal, og konsentrasjonen er stor når hele Norges mormor, Anne Cath Vestly skal presenteres og minnes. Det er stilt opp bokbord og det er laget banner og presentasjoner.

Det er i år 100 år siden Anne Cath. Vestly ble født på Rena i Åmot (den gang Hedmark fylke) og 1.-2. klasse ved skolen har brukt tid på å bli kjent med den folkekjære forfatteren. De har laget presentasjoner og quiz, og de har invitert 6. klasse til å lære mer om både forfatterskap, sanger og bøkene.

Klassen gleder seg til den nye Anne Cath. Vestly-parken kommer til Lyngdal og de håper de vil få muligheten til å ta en klassetur dit en dag.

Se de fine bildene fra Anne Cath. Vestly-timen.