GOD PÅSKE fra oss ved Oasen skole Mandal

Påskehilsen fra rektor

Nå merker vi at det blir lysere, våren er her. En årstid full av håp og forventning. Forventning om en bedre tid, varmere, grønnere og lysere. Dagene blir lenger, mørket må vike for lyset. Årstiden i seg selv vitner om påskens budskap. Lyset kom til jorden og Lyset vant over mørket. Jesus sier: Jeg er verdens lys. Den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys (Joh 8,12)

Det merkes på skolen når det blir varmere og lysere. Flere elever er i aktivitet ute. Den nye skoleplassen vår blir flittig brukt. Vi er svært fornøyde med å ha fått så bra utearealer. Vi har fått nye svingstenger, fugleredehuske, buldrevegg, bordtennisbord, basketballkurver med mer.

Elevene trives på skolen vår og det er lite mobbing. Det kommer fram i elevundersøkelsen. På vår skole er det oversiktlig med høy voksentetthet. Det gjør det trygt å være elev hos oss. De voksne på skolen passer godt på.

På vår skole er det oversiktlig med høy voksentetthet.
Det gjør det trygt å være elev hos oss.

Fire klasser har inntatt det nye modulbygget som vi kaller B- bygget, dermed er hovedbygget blitt A-bygget. Klassene er svært fornøyde med de nye klasserommene. I A-bygget er det selvfølgelig også blitt roligere og luftigere. Nå er kjøkkenet mer tilgjengelig for flere klasser, og det store rommet nederst er blitt et aktivitetsrom. Trivselsvaktene arrangerer aktiviteter for alle i friminuttene, og for ungdomsskolen er det klubb. Vi har også en utlånsbod med leker til friminuttene.

Vi er så glade for lokalene våre som ligger så sentralt til. I vinter har flere klasser benytte seg av skøytebanen, og det er en liten spasertur ned til biblioteket i byen. Vi har Kjødna med ballbinge og strandvolleyball rett i nærheten og det gir mange muligheter i umiddelbar nærhet til skolen.

Med denne oppdateringen vil vi ønske alle en nydelig påskeferie.
La oss huske på hvorfor vi feirer påske. Jesus døde og oppstod. Hvorfor? Fordi han elsket oss så høyt at han gav sitt liv for oss, slik at vi skulle få evig liv med ham.

Han er oppstanden!

Hilsen Tone Haugdal