God start på skoleåret – ballspill, bading, uteskole!

Vi skriver september på kalenderen men i år ser ikke sommeren ut til å ville gi slipp her i Mandal. Sola skinner, temperaturene fortsetter å være høye og dette gir fantastiske muligheter til faglig påfyll og lek utendørs. Våre kreative ansatte vet hvordan de skal utnytte finværet til det beste. Kunst & Håndverkstimer har blitt lagt utendørs med ulike oppgaver. I naturfagtimene kan man bruke naturen rett utenfor dørene våre og i kroppsøving benytter man seg av både skolegården, Budokka, Furulunden og Frøyslandstjønna.

7.klasse ved Oasen skole Mandal er en av klassene som vet å utnytte finværet. Etter å ha spilt landhockey i ballbingen ved Frøysland barnehage, var gleden stor da de endelig kunne hive på seg badetøyet og bade i Frøyslandstjønna. Vannet var kaldt med det første, men ble fort varmt da alle ville vise frem sine hoppe-skills fra flytebrygga. Deres nye kontaktlærer Samuel, var også ivrig til å vise dem hvordan det skal gjøres! Planen for klassen er at de skal bade ute en dag i uken hele året. Hvor lenge klarer de dette tro?

Det er tydelig at mange av elevene på Oasen skole i Mandal er glad i ballspill. I friminuttene er store deler av skolegården full av elever som holder på med forskjellige aktiviteter med ball. På fotballbanen kan man se elever fra 1.klasse og helt opp til 10.klasse spille fotballkamp sammen. De eldste elevene er utrolig flinke til å både inkludere og vise hensyn til de yngre elevene, og alle ser ut til å trives med det.

Basketballbanen benyttes også flittig. Her viser elvene frem sine ballkunster og triks.

Ellers har skolen i år et ekstra fokus på et godt læringsmiljø gjennom et prosjekt som kalles God Start. Fokus i klassene og i timene er å være inkluderende, snakke vennlig og si positive ting til hverandre – og det ser vi gir seg utslag.

På Oasen skole Mandal har man en God Start!