Hurra for 17.mai – på 18.mai!!!

I år, som i fjor, satte Covid19 restriksjoner en stopper for den tradisjonelle 17.mai feiringen, men på Oasenskolene kunne vi allikevel ikke la feiringen gå forbi i stillhet. De andre skolene feiret 17.mai før helgen mens vi i Mandal valgte å rope “HURRA FOR 17.MAI” på tirsdag 18.mai!

Flere møtte opp i bunad og andre flotte klær. 5 til 7.klasse arrangerte ulike, tradisjonelle 17.mai leker som potetløp og sekkeløp for barneskolen, og 1-4 klasse gikk en runde i tog. Det ble viftet med flagg, sunget 17.maisanger og det ble selvsagt servert pølser og is til hele skolen.

Neste år håper vi å igjen få lov til å gå i tog med alle de andre skolene i byen, men inntil da kan dere få et glimt av hvordan feiring var på OSM i år.