Jul – jul – jul igjen!

Lukten av pepperkaker fyller korridorene og siver inn på mitt kontor. Stjernen i vinduet lyser og bringer lys og håp i denne mørke og regnfulle tiden.

Vi har pyntet skolen til fest og elevene har laget julekranser og julepynt. De har bakt julekaker og laget  julemat. Vi på Oasen skole Mandal legger stor vekt på å feire julen. Elevene lærer om Gud som ble menneske, født i en stall.

I år hadde vi juleforestilling på Mandal Bedehus. De yngste elevene spilte juleevangeliet. Det ble fint og morsomt. Elevene sang nydelig julesanger. Forestillingen viste dyktige sangere, dansere og skuespillere. Et par kommende musikere viste oss også sine ferdigheter.

På mandag var hele skolen på musikal i Q42 i Kristiansand. Vi var på musikalen “Mannen i hvitt”. Alle fire Oasenskolene var invitert til denne oppsetningen. Dette var første gang  Oasenskole-elevene var sammen under et tak. Bare det var en mektig opplevelse. Musikalen var en fin og stemningsfull opplevelse for store og små. Den handlet om et møte med mannen i hvitt, Jesus, personen som har hovedrollen i juleevangeliet.

Midt i all adventskosen har ungdomsskoleelevene jobbet hardt med tentamen. De gleder seg nå ekstra til få juleferie.

SFO har også hatt sine førjulsforberedelser med juleverksted og julekos.

Siste skoledag samles hele skolen til andakt og tradisjonell gang rundt juletreet.

Vi på Oasen skole Mandal ønsker deg og

dine en velsignet julehøytid.