Julebrev fra rektor i Mandal

Snøen er borte og kanskje julestemningen med den. Vi håpet på en jul uten smitteverntiltak og bekymringsløse feiringer, men koronaen tok innersvingen på oss. Julebord og konserter må avlyses, og hos oss var det stor sorg da vi måtte avlyse julespillet som elevene og lærere hadde jobbet med i lenger tid. Likevel er det nå juleferie og snart jul.

Vi har et håp om å kunne få satt julespillet opp i januar.

Jula kommer med håp, tro og kjærlighet. Vårt håp kom til jord i jula, Guds sønn kom for å frelse oss.

I tro tar vi imot Jesus vår gave, gitt av Gud. Det var av kjærlighet til oss at Jesus kom til jorden. Han gav oss sitt kjærlighetsoffer.

På skolen har vi hatt mye ulik julekos Santa Lucia tog, julegrøt og juleverksted. Hver morgen har elevene hatt adventsstund der de får synge om og høre julens kjærlighetsbudskap.

Vi er takknemlige for at vi kan få feire jul og så glad for hver enkelt barn/ungdom som går hos oss. Vi ber om velsignelse over hver familie som hører til Oasen skole Mandal og ønsker dere alle en riktig god jul.