Karneval på Oasen skole Mandal

Torsdag 28. februar gikk årets karneval av stabelen på Oasen skole Mandal. Elever og lærere kom i all verdens ulike kostymer og fremsto som det ene og det andre. Alt fra skogsgubbe (representert av inspektøren) til nonstop og fotballspillere, prinsesser, bibelske personer og actionfigurere. Stor stas, fargerikt og artig.

På storsamlingen hadde de fleste klassene planlagt et lite innslag hver. 1. – 3. klasse kom dansende inn til sangen «Dyrene i Afrika». De hadde laget egne masker for anledningen.

De større klassene hadde leker og 9. klasse hadde laget sin egen video for dagen.

Den obligatoriske pinjataen fylt til randen med godteri ble knust av guttene i 4. klasse. Stor innsats og iver fra guttene og inspektør Tore måtte holde pinjatastangen godt fra seg selv for ikke å bli truffet av ivrige, slagferdige 4. klassinger. Godteriet ble delt med alle på skolen – og stor stas var det.

Karnevalet introduserer fastetiden og derfor blir det ofte arrangert rundt fastelaven. Det var derfor også viktig for oss å markere at vi nå er inne i kirkens fastetid – 40 dager før påske. Både voksne og barn ble utfordret til å kanskje faste fra noe som er viktig for oss i denne perioden. Faste fra snapchat, PC spill, TV, godteri eller annet. Så kaster vi utfordringen videre ut.

Sjekk bildene fra årets karneval her: