Sommerhilsen fra rektor!

Sola skinner og det er ingen elever verken ute eller inne her på skolen. Alle har begynt sommerferie. Jeg tenker at elevene synes det var godt å få ferie nå. I år har vi gått på skolen nesten en uke lenger ut i juni enn østlandet.

I det siste er skoledagene blitt fylt med mye spennende. De minste har vært på tur til Skjernøya og på hesjing hos Tore. Der arbeidet de og stod på. Tore var fornøyd med resultatet. En klasse på mellomtrinnet var på tur til dyreparken. De hadde hatt en fantastisk dag. En annen dag var de på opplevelsesrik sykkeltur. Elevene på ungdomsskolen har ryddet på alle strendene i Mandal. Takk for en viktig og god jobb dere har gjort for oss alle.

Vårens avgangsklasse er nylig kommet hjem fra en uke i Alicante i Spania. Der bodde de på misjonsorganisasjonen Sarepta sitt sted i Spania. De hadde en fabelaktig og fin avslutningstur på ti års skolegang. På onsdag hadde de en høytidelig feiring her på skole.

Nå i vår har det begynt 9 Ukrainere her på skolen. De har hatt et eget tilbud hos oss i vår. Fra høsten av vil elevene bli enda bedre kjent med dem, da de vil være mer i klassene.

I forbindelse med 100 årsmarkeringen i Mandal kom ordføreren for å hente brev og tegninger som elevene har skrevet. Disse skal få plass i ei kiste som ikke skal åpnes før om 100 år.

Siste skoledag ble avsluttet slik vi pleier her på Oasen skole Mandal. Vi hadde rekorddag og mesternes mester. Årets vinner ble Benjamin i 9. klasse. Gratulerer!

Så vil vil til slutt ønske alle en riktig god sommer og velkommen til skolestart for alle våre elever onsdag 17.august!