Trivselsuke på Oasen Skole Mandal

«Dette er gøy!!!» Elever og lærere hadde nylig trivselsuke på Oasen skole Mandal. Alle klassene hadde jobbet sammen for å finne på ting for å oppmuntre andre elever og ansatte – og også ha noe litt ekstra selv også. Det gikk i vaffelsteking, bingo, basar, gløgg og pepperkaker til alle elevene, tur, kos med popcorn med mer.

Uka startet med at de ansatte serverte varm saft og spilte musikk ved skolestart mandag morgen. Så da var uka i gang. Småskolen hadde basar og samme kveld reiste 8. klasse på skogstur med bål og refleksløype. Tirsdag hadde småskolen bingo og 5.-6. klasse stekte vafler. Inntektene til dette gikk til misjonsprosjekt i India som skolen tidligere har støttet.

Onsdag delte 9. klasse ut pepperkaker og gløgg til alle elever og lærere. Torsdag dro hele skolen på tur. Bål, rebusløp og pølsespising sto på programmet.

Uken ble avsluttet med gudstjeneste for 5. og 6. klasse sammen med andre 5. og 6. klassinger i kommunen, gårdstur for 1. til 4. klasse og 8. klasse delte ut lapper med hyggelige ord og hilsener til alle på skolen.

Lærere og assistenter på småskoletrinnet tok det helt ut med «fargedager». Mandag var de alle kledd i rødt, tirsdag var den gule dagen, onsdag var svømmedagen og de ansatte hadde på seg svømmebriller, torsdag var den blå dagen og fredag var Black Friday – kledd i svart med en lekker søppelsekk dandert på hodet.

Vi hadde en gøy uke og gleder oss til neste gang – for det kommer flere.