Arbeidsuke for 8. og 9.klasse på Oasen skole Mandal

Lenge var vi usikre på om vi kunne få fullført arbeidsuke for våre 8. og 9. klassinger, men akkurat i tide slapp restriksjonene opp såpass mye så vi fikk gjennomført det – til glede for elevene som fikk slippe en uke på skolebenken.

Arbeidsuke er den del av skolens utdanningsfag hvor elevene selv skriver søknad, øver på å sette sammen en CV og leverer søknader til lokale bedrifter og butikker. Vi er heldig som bor i en kommune og er i en by hvor næringslivet ønsker oss velkommen, både for vanlig arbeidsuke men også for våre valg- og fordypningfag – fagene Arbeidslivsfag, Innsats for Andre og Praktisk Håndverksfag, som elevene kan velge i løpet av ungdomsskolen.

Våre elever var strålende fornøyd med arbeidsuka og tilbakemeldingene fra butikker og bedrifter var positive. Vi er stolte av våre flotte elever.

En stor takk rettes til butikkene og bedriftene som tok imot våre elever på en fantastisk fin måte. Caverion, Normal, Coop Prix, Rema 1000, Valle gård barnehage, H&M, Mandal Hotell, Power, Eikaas, Oasen Bibelsenters Mediateam og Norges hus.

På bildene under ser vi:

1. Ester og Rebekka som jobbet på H&M. Her fikk de prøve seg som butikkansatte og trivdes godt med å jobbe sammen.
  2. Alexander jobbet på Power og fikk masse skryt av de andre ansatte for sin arbeidsvilje og tålmodighet.
  3. Remi var utplassert i Media Teamet til Oasen Bibelsenter. Her fikk han utforsket interessen for media og produksjon.
  4. Jonas jobbet på Eikaas hvor han sto bak disken, jobbet i bakeriet, priste varer og mye mer.
  5. Herman jobbet på kjøkkenet til Mandal hotell. Her holder han frem sin helt egenkreerte dessert – kokkens kreasjon – som denne uken fikk være på menyen.