Glimt fra leirskolen på Bringsvær

Uken etter vinterferien dro 7. trinn fra Birkelid, Mandal og Strømme på leirskole på Bringsvær. Det ble fire fine dager med mange gode opplevelser. Mandag kveld ble det tett snøvær, så tirsdag morgen våknet vi opp til skikkelig vintervær. Dermed ble det også anledning til å både ake, bruke ski, og noen fikk også prøvd seg på truger.

I løpet av disse dagene fikk elevene blant annet prøve seg på ulike samarbeidsoppgaver, de spikket, kløyvde ved med øks, skjøt med luftgevær, tente bål under tøffe værforhold og gikk tur til Ropstadknuten, 485 meter over havet. Mange synes nok ett av høydepunktene var et deilig varmt bad i stampen etter turen, men også den gode maten som ble servert ble satt stor pris på!

Stemningen i bussen hjem fra leirskolen bekreftet at nye vennskap var skapt, relasjoner var styrket og gode minner ble tatt med hjem sammen med nye erfaringer.