God respons på informasjonsmøte i Vennesla

Daniel Hillestad, alias Ed Sheeran, “sparket igang” en flott informasjonstime ved Menighetshuset i Vennesla i går, søndag kl. 17. Han leverte to nydelige selvskrevne låter. Prosjektleder Terje Tesaker Hystad ønsket velkommen til Oasen skole holding sitt informasjonsmøte om oppstart av Oasen skole Vennesla.

Informasjonsmøtet hadde fått god forhåndspublisitet både i Vennesla Tidende og Fædrelandsvennen, samt sosiale medier, noe som resulterte i et godt besøkt infomøte. Gjestene, som var både foreldre og naboer, ble tatt godt imot av Oasens medarbeidere med rykende ferske boller og kaffe.

Daglig leder, Øyvind Haugland, hadde invitert flere gjester som han intervjuet.

KrF politiker og rektor ved Kristen VGS Vennesla, Harald Rønning, nevnte kort behandlingen av skolesaken i kommunestyret, der skolen ble godkjent med et “knepent” flertall. Han fortalte også at han ser gode muligheter for synergi mellom Kristen VGS Vennesla og Oasen skolen på sikt. – Det vil være positivt for Vennesla samfunnet å få en Kristen friskole til bygda, avsluttet han.

Hanna Kjøstvedt, elev ved Oasen skole Birkelid, gjorde inntrykk på oss alle med sitt vinnende vesen og fortalte fra skolehverdagen: – Vi har akkurat de samme fagene, og så har vi like mange prøver og skoledager, tentamener og innleveringer. Det er ganske likt den offentlige skolen. Hver morgen har vi morgensamling, der læreren har en andakt, og så ber vi sammen for dagen. Vi har også storsamling en gang i uken. Vi har da lovsang, andakt og litt leker. Siden skolen er en kristen friskole, så lurte Øyvind på hvordan dette blir praktisert i skolehverdagen. Hanna fortalte videre: – Læreren kan ta inn kristendommen i de forskjellige fagene og kan f.eks. sammenligne andre religioner med kristendommen, reflektere rundt dette og så får vi stille spørsmål. Hun avslutter med å fortelle om at hun er veldig fornøyd med miljøet, og synes at lærerne er dyktige.

Forelder Hans Olav Hodøl, delte sin historie om en vellykket oppstart og skolegang for barna ved Oasen skole Strømme.

Oasen skolenes egne dyktige medarbeidere var også godt representert i intervjurunden med ansvarlig for pedagogiske utvikling og inspektør, Siv Linda Jonassen, ansvarlig for spesialundervisning Ellen Kjøstvedt og rektor Snefrid Aateigen.

Hystad avsluttet med å uttrykke håp om at politikerne i  Vennesla åpner for å leie ut tomt til skolen og deretter gi grønt lys for å etablere skolen, slik at denne blir en realitet.

På slutten av infomøtet valgte mange å registrere uforpliktende interesse for skolen, enten for deres barn eller i forhold til jobbmuligheter ved skolen. Dersom du ikke fikk vært til stede kan du gjerne melde din interesser i DETTE elektroniske skjemaet. Denne linken kan også sendes videre til andre som du kjenner.
Følg med på vår nettside samt Facebook, så oppdaterer vi så snart vi har noe nytt å fortelle om framdriften i Vennesla!