God sommer fra Oasen skole Mandal

Nå er sommeren endelig her! Elever og ansatte på skolen har fått sommerferie. Den har dere virkelig fortjent etter et langt år med korona.

De siste ukene nå før ferien har vært fylt av mye annerledes dager. Det har vært turer til fjells og turer i skjærgården. Det har vært omvisning på Risøbank og det har vært overnattingsturer i telt med padling, bading, sporlek og mye annet moro. Som naturfagavslutning bygget ungdomsskolen egne vannkraftverk i terrenget utenfor skolen. Vi er takknemlige for kreative og dyktige lærere og ansatte som gjør dette mulig.

Årets syvende klasse har laget en fantastisk bra revy og vi som fikk overvære den var heldige. Det var virkelig en fornøyelse. Parodiene av lærerne og flere danse- sangnummer viser at vi har mange talenter i denne klassen.

Også i år inviterte May-Britt Omland 1.-4. trinn til gårdsbesøk. Der fikk de ri på hest og fikk treffe mange andre dyr. Barna hadde en deilig dag på bondegård.

Ikke nok med gårdsbesøk for de yngste – noen dager senere fikk de være med på gammeldags hesjing på eiendommen til Tore Neerland. Dette har elevene fra 1.-4. klasse og ungdomsskolen vært med på i noen år nå og det er alltid stas. Lærerne i ungdomsskolen sa at elevene var så ivrige at de måtte stoppe dem slik at det var arbeid igjen til de yngste elevene. Som seg hør og bør ble det selvsagt servert vassgraut til lunsj. Elevene og de voksne hadde en nydelig dag sammen hos Tore.

Etter litt frem og tilbake fikk vi heldigvis anledning til å samle foresatte og elever til 10. klasseavslutning med vitnemålsutdeling. Det ble en verdig og fin opplevelse. Flere av lærerne holdt tale og hovedtemaet er for dem alle er anbefalingen om å holde seg til Jesus. Elevene selv hadde laget en film hvor de parodierte lærerne sine. Den var uhyggelig morsom! Tilslutt fikk elevene utlevert vitnemålet sitt, og Marianne Frigstad Bondevik og Anette Solheim Haugen sang velsignelsen over dem.

Tradisjonen tro avsluttet vi siste skoledag med rekorddag og mesternes mester. Denne gangen gikk Benjamin i 5.klasse av med seieren.

Med disse bildene vil jeg ønske alle en god sommer. Vi får håpe det blir en sommer med godt og varmt vær her i Norge. La det være en tid for hvile og glede.

Hilser dere alle med Salme 23,2 fra bibelen:

Han lar meg ligge i grønne enger.
Han leder meg til hvilens vann.

Salme 23:2

Tone Haugdal