Juleforestilling ved Oasen skole Mandal

Det har vært hektisk aktivitet på Oasen skole Mandal den siste måneden – som det gjerne er på skoler like før jul. Det har vært tentamener og prøver, juleverksted, julekos og ikke minst – øving til årets julespill som tradisjonen tro gikk av stabelen siste uke før jul, under regi av Astrid Askeland og Inger Marie Lohne som begge jobber ved skolen. Elevene har øvd og siste dagene har vært preget av spenning og lett nervøsitet.

Dagen opprant med regnvær og vind, men inne i lokalene til Sentrum Menighet i Mandal var det varmt og godt. 9. klasse solgte pepperkaker, kaffe, pizzaboller, saft, lefser og lodd til inntekt for skoleturen i 10. klasse, så publikum ble møtt med godlukt i foajeen før de kom inn i salen hvor forventningsfulle og nervøse voksne og barn vrimlet rundt. Småsøsken løp etter storesøsken som var del av forestillingen og de voksne prøvde å finne greie plasser.

Så begynte forestillingen hvor Sara og Emma ønsket velkommen. Deretter gikk det slag i slag med en rød tråd hvor evangeliet ble forkynt på en sterk måte. Det var sang av skolekoret, dramatisering av juleevangeliet fra 1. til 3. trinn, dramatisering av typisk julekveld fra 4. trinn, dans av jentene fra 5. til 7. trinn, humorinnslag fra 7. trinn og dans av både lærere og elever. Det ble mye latter og noe alvor. Rom for ettertanke ble det da ungdomsskolens Sal & Scene, ledet av Inger Marie Lohne, dramatiserte Jesu kjærlighet og Guds plan til sangen «Lead me to the cross» av Hillsong United.

Forestillingen ble avsluttet av skolekoret som sang «Elsket for den jeg er» fra Oslo Soul Teens utgivelse. Helt til slutt var det loddtrekning med mange fine gevinster.

Fornøyde elever og lærere og stolte foreldre trakk ut i regnet etter forestilling enige om at dette i år igjen ble en stor suksess. Med disse bildene ønsker vi alle sammen en riktig god og velsignet julehøytid.