Oasen-elever gjorde en solid innsats for andre

Siste ettermiddag før høstferien brukte de 226 elevene ved Oasen skole Birkelid til å gjøre en solid innsats for andre enn seg selv. De løftet blikket, brettet opp armene, og samlet inn 115.000,- kroner til prosjektet 4P (ForPeople) på Filippinene.

Blikkbokskasting, lykkehjul, fotballtriksing, ansiktsmaling, popcorn, lodd, deilige sjokoladekaker og nybakt gjærbakst – alt kostet penger på Oasen skole Birkelid denne ettermiddagen. De mer enn 400 menneskene som kom, var gavmilde og betalte gladelig for både mat og aktiviteter.

I tillegg hadde elevene på barneskolen sprunget misjonsløp med sponsorer i forkant av misjonsdagen, og ungdomsskoleelevene hadde jobbet en dag, alt for å gjøre en innsats for at barn og unge på Filippinene skal få en bedre oppvekst.

Pengene fra misjonsdagen vil gå direkte til bygging av barnehjem, bolighus, barnehage og samfunnshus i Rejoice Village i slummen i Manila, i regi av 4P. Bjørn og Ingar Åkerlund bor og arbeider i  Manila, og sier at  “ vi er uendelig takknemlige for alt Oasen skole har bidratt med, den fantastiske  givergleden deres har gjort en stor forskjell.”

Vi på Oasen skole Birkelid er takknemlige for å kunne være med og bety en forskjell for andre!

Se også artikkel fra misjonsdagen på N247.no.

Tekst: Siri Telstø Skeie
Foto: Jakob Ommedal