Oasen skole 20 år – et eventyr

I dag, den 1. februar 2022, er det nøyaktig 20 år siden skolen vår hadde offisiell åpning.

Fra å ha 33 elever i en nedlagt sukkertøyfabrikk på Mjåvann, har vi vokst til å bli en skole med nærmere 240 elever fra 1. – 10. trinn på Birkelid. I tillegg er det startet fem andre Oasen-skoler på Sørlandet og i Grenland. Til sammen går det nå over 600 elever på en Oasen-skole. Denne reisen har vært et eventyr, og når våren kommer og koronaen legger seg, skal vi feire ordentlig. Likevel må vi markere akkurat denne dagen, med ballonger, flagg og is til alle elevene.

Friskolene er et godt eksempel på at demokratiet fungerer, og som skole ønsker vi også å være en viktig bidragsyter i samfunnet. Vi gleder oss til fortsettelsen!