Oasen-skolene samlet til stor påskeforestilling i Q42

Fredagen før påske var elever og voksne fra fem av skolene våre, samt Kristen videregående skole Vennesla, samlet i Q42 til forestillingen «Korsfestelsen» – en moderne fremstilling av påskeevangeliet.

Elever fra 3. trinn på barneskolen til og med 3. trinn på videregående fikk være vitne til denne sterke påskefortellingen, hvor vi fulgte en familie på flyttefot. Som i så mange familier, var både livets utfordringer og tid for hverandre viktige tema. Gjennom stadige tilbakeblikk til de store hendelsene i Israel i begynnelsen av vår tidsregning, da Jesus døde og sto opp igjen, fikk vi erfare at påskeevangeliet stadig er like aktuelt og virkelig.

Forestillingen er et samarbeid mellom Kirkelig Kulturfabrikk, Oasen Skole, Bibelskolen i Filadelfia og Filadelfia Kristiansand, og som skoler er vi glade for å være med på dette flotte prosjektet.

Det er ikke ofte vi har anledning til å samle så mange fra Oasen-skolene på ett brett, og det var en stor opplevelse å være med på at 600 elever klappet taktfast til den mektige sangen om oppstandelsen.

Med det fantastiske budskapet som ligger i påskeevangeliet har vi den glede å ønske alle våre elever, foresatte og samarbeidspartnere en riktig god og meningsfull påske!

Foto av Kent Andersen og Terje T. Hystad