Ønsker du å prate med noen?

Uansett hva du lurer eller tenker på er du velkommen til å ringe. Du vil møte noen som kan lytte og hjelpe deg til å føle deg tryggere.

Elever og foreldre som har behov for noen å prate med på skolen, ringer i første omgang til kontaktlærer eller den dere har fått beskjed om at har hovedansvar for ditt barn. Dere kan også kontakte rektor på deres skole. Dersom det ikke er akutt, er det fint om dere ringer mellom 0800 og 1600 på hverdager.

Oasen skole Birkelid: Rektor Mari Kolltveit kan kontaktes på tlf 938 50 656.

Oasen skole Mandal: Rektor Tone Haugdal kan kontaktes på tlf 976 71326.

Oasen skole Strømme: Rektor Snefrid Aateigen kan kontaktes på tlf 907 69 339.

Oasen skole Vågsbygd: Rektor Leif-Otto Natvig kan kontaktes på tlf 911 18 443.

For noen er det ekstra tunge dager. På nettsiden til ReddBarna.no finner dere kontaktinfo til ulike organisasjoner. Noen av disse ligger også under her.

Familiens Hus i Kristiansand ønsker å være tilgjengelig for foreldre  som opplever små og store utfordringer i en krevende tid med karantene og begrensninger for sosial kontakt. Veiledningstelefonen kan nås på nummer 905 15 488. Telefonen er betjent hverdager kl. 10 – 14.  Veiledningstelefon er ment for familier med barn og unge. Her kan de få snakket med en av våre dyktige medarbeidere i Familiens hus. Innringer kan være anonym og vi som svarer har taushetsplikt.

Hva kan veiledningstelefonen bidra med?

• Gi støtte til foreldre/omsorgspersoner som trenger det.
  • Gi generell veiledning og råd til å håndtere krevende situasjoner som foreldre med små og store barn ofte står i.
  • Foreldre som har behov for å prate med noen i krisesituasjon.
  • Råd til hvordan opprettholde det gode når familien er hjemme store deler av tiden.

Stine Sofies Stiftelse har opprettet en “Foreldresupport” på telefon 116 123. Besøk hjemmesiden til Stine Sofies Stiftelse her: https://www.stinesofiesstiftelse.no/.

Her kan du ringe for å snakke med noen:

Alarmtelefonen sitt telefonnummer er 116 111 og den er nå åpen hele døgnet. Det er gratis å ringe og alle telefoner blir besvart av voksne som har lang erfaring i å hjelpe barn og unge. Du også sende SMS til tlf: 417 16 111 eller epost til alarm@116111.no

Kors på halsen sitt telefonnummer er 800 333 21. Du kan chatte og sende mail anonymt på nettsiden deres korspåhalsen.no.

SnakkOmPsyken.no er en chat-tjeneste for barn og unge fra 9-19 år. Du kan chatte gratis og være anonym.