Rekordhøyt elevtall ved Oasen skole Birkelid

For en skolestart vi har hatt i år! Sørlandet har vist seg fra sin aller beste side, og aldri har så mange elever startet opp til høstsemesteret hos oss, 242 elever. I tillegg til nye elever på de forskjellige trinnene, tok vi på mandag imot 19 spente og nydelige 1. klassinger. Det er en ære å skulle få lov til å følge disse fine menneskene i løpet av utrolig viktige år i livet! Vi gleder oss til å bli godt kjent.

Vi er også så heldige at vi har et stort og godt uteområde, så til tross for smittevern og alt vi skal passe på i disse dager, har klassene fått boltre seg med lek og konkurranser i skolegården. Det har vært en fryd å høre og se både små og store elever nyte de siste restene av sommeren.

Denne høsten er alle skoler i landet i gang med de nye læreplanene. Etter å ha studert og jobbet med disse over lang tid, er vi klare til å prøve ut. Det blir veldig spennende for oss alle.

Det å være menneske kan være veldig fint, men også veldig vanskelig – og som regel er det noe midt i mellom. Vi begynner derfor høsten med et felles tema på hele skolen: “Bevar ditt hjerte”. Det skal vi snakke om i mange fag og på mange måter, og noe av det som er så fint, er at vi også kan snakke om at Gud ønsker å både bo i hjertet vårt og å passe på det. Vi ble ekstra berørt da noen av elevene våre lagde fine sandslott på Høllen, og på eget initiativ hadde bibelske perspektiver på det det de hadde laget.

Vi ser fram til en god og meningsfull høst på Oasen skole Birkelid.

Under ser du noen glimt fra først skoledag samt noe av det som ble laget på Høllen.