Skolefest på Oasen skole Vågsbygd

Søndag 17. mars var det yrende liv i lokalene til Oasen skole Vågsbygd. Vi inviterte til fest der alle som er interessert i, eller nysgjerrige på skolen vår, kunne komme og være sammen med oss. Vi pyntet med ballonger og blomster, dekket langbord, og gjorde klart for fest.

Det ble servert middag og de voksne fikk anledning til å prate med andre foresatte som ønsker å vurdere en kristen friskole for sine barn. Praten gikk rundt bordene, og også barna fant fort tonen med hverandre.

Etter middag var det gjort klart masse aktiviteter for barna. De fleste fikk laget masse fint som de kunne ta med seg hjem. Det ble tegnet, perlet, spilt brettspill og lekt. Det var også rigget opp et gøyalt hoppeslott som ble svært populært blant barna.

Mens barna lekte og koste seg sammen, fikk de voksne høre mer om Oasen skole Vågsbygd. Rektor Leif Otto delte litt om sin bakgrunn og sitt brennende engasjement for barna som vokser opp i dagens samfunn. Ingunn Vågsvoll fortalte hvordan hun hadde gått fra å være skeptisk til kristne friskoler, til å jobbe som lærer og virkelig bli en ambassadør for kristne friskoler. Lilla Tramm delte sine erfaringer fra å være elev på en kristen friskole i USA, og Mikael Jortveit som har barn på en Oasenskole fortalte om deres erfaringer med å ha barna på kristen skole. Til slutt tok Andreas Årikstad, som har søkt to av barna sine til Oasen skole Vågsbygd, initiativ til at foreldre og barn kan møtes og bli bedre kjent fram mot skolestart til høsten.

Vi håper at vi ser mange av de besøkende som nye elever til høsten! Ta kontakt med skolen om du lurer på noe angående søknadsprosessen.

Søknadsskjema til skolen finner du her: