Sommerhilsen fra Oasen skole Mandal

Nå har elevene tatt ferie og skolen er blitt stille. Det har vært en vår full av begivenheter. Den største har vært å ta i bruk ny stor skoleplass og et bygg som vi opplever svært funksjonelt. Vi er utrolig fornøyde, og det var med glede vi hadde skolefest der. Dette var vår første skolefest og det vil bli et årlig arrangement. På denne festen fikk vi vist fram skolen vår. Elevene var aktive og hadde ulike opptredener.

Elevene på skolen viser at de kan mer enn å lese lekser og jobbe i skolefag. De har vært med å hjelpe andre på mange måter. Hele skolen var med på strandrydding på Skjernøya. Det hele ble avsluttet med besøk av leder for aksjonen, Øystein Steinsland, som gjorde grundig rede for viktigheten av å ta vare på vårt miljø. Dette er godhet i praksis. Godhetsuka som menighetene i Mandal stod sammen om, deltok Oasen skoles elever på. Tjenester, blomsterutdeling, vaffelsteking på Amfi, oppmuntringskort. Her var godheten stor!

I år fikk Oasen skole vind i seilene på 17.mai. Nydelig vær, godt oppmøte av våre elever og ansatte gjorde at det var en fryd å gå foran. Barna sang og ropte, og igjen var tilbakemelding fra flere at det var lett å høre at her kommer Oasen!

Misjonsdagen ble en kjempesuksess i år. Det var et veldig godt oppmøte av foreldre, barn, øvrig familie og venner. Givergleden var stor til prosjektet som i år er leir i Mandal for barn  fra Lithauen. Vi fikk inn over 10 000 kroner.

At skolen har mange talenter fikk vi bekreftet i årets nye arrangement; Oasen-talenterer.  Her var det mange barn som bidro med alt fra tegninger til sang, dans og musikk. Dette ble behørig og flott ledet av våre egne elever.

Skolen ble avsluttet med rekorddag og mesternes mester. Det ble en vellykket avslutning på skoleåret.

Vi på Oasen skole ønsker alle en nydelig sommer.