Topp stemning på vårens skolefester

Det er lørdag formiddag. Solen prøver å stikke seg frem bak skyene og klarer det nesten. Ute er flagget hengt opp og det er full aktivitet blant lærerne og ansatte på skolen som rigger til fest. Klokken nærmer seg 12.00 og skolegården begynner å fylles av kjente barn og noen ukjente barn sammen med voksne. Hva skjer?

Vi har invitert til skolefest på Oasen skole Mandal for barn i alderen 4 til 9 år. Elevene i 1-4 klasse har øvd på sanger og skuespill og lærerne har gjort klar aktiviteter både inne og ut. Storsalen fylles og musikken starter. Gratislodd er delt ut og saften står klar. Hvem vinner hovedpremien tro???

Etter fellessamlingen hvor klassene viser hvordan skoledagen starter og hvordan fellessamlinger er, bærer det ut i skolegården hvor både voksne og barn ellevilt løper frem og tilbake i leken «Fisken i det røde hav». De som så på lurte av og til på hvem som var mest ivrig – barna eller de voksne.

Så bar det inn i klasserommene hvor det var gjort i stand stasjoner med bygging, tegning, spilling og kreativt. Biblioteket på skolen var tilgjengelig og noen valgte å sette seg til med en bok mens de voksne drakk kaffe og pratet.

Etter to timer sa vi adjø til fornøyde og blide voksne og barn.

To uker senere var det pizzafest for våre egne 7.klassinger sammen med inviterte 7.klassinger i kommunen. 8.klasse ved skolen stilte som vertskap og over 40 ungdommer og noen foresatte fikk se et fantastisk show som valgfaggruppen Sal & Scene, med lærer Inger Marie Lohne i bresjen, hadde satt sammen for anledning. Det var dans, drama, sang og humor. Vi fikk vise video fra skolehverdagen og selvsagt var det gratis lotteri med fine premier. Da pizzaen også kom på bordet var stemningen på topp.

Vi gleder oss over å få vise frem skolen og våre flotte elever. Er du nysgjerrig på hvordan vi har det er det bare å ta kontakt og komme på besøk.

Se bilder fra festene under.