Vi ønsker alle en god sommer

Stillheten har (igjen) senket seg på skolen, og elevene har tatt sommerferie. Det vil si, helt stille er det ikke. SFO er her fremdeles og det er påbegynt arbeid med å få på plass to nye klasserom fra Expandia! Skolen vokser, og for å kunne ta i mot de som ønsker å komme til oss, så har vi behov for å utvide nok en gang. Neste gang vi skal utvide håper vi det blir ved å flytte inn i ny skole! I august skal vi ønske ca 115 elever velkommen tilbake til skolen etter ferien, av dem er ca 30 nye på skolen vår!

Denne våren har også på skolen hos oss vært veldig annerledes enn en vanlig vår på grunn av Koronaepidemien. Alle skoler ble stengt fra og med 13. mars. Heldigvis hadde vi skjønt at det gikk den veien slik at alle elevene fikk med seg hjem bøker, Ipad/Chromebook og andre ting som feks strikketøy da de dro hjem dagen før. Etter det var det en spennende periode med hjemmeskole. Vi hadde en spørreundersøkelse som de aller fleste familiene svarte på da det var gått litt tid, og i det store og hele var det gode tilbakemeldinger på hvordan vi løste hjemmeskoleperioden. 27. april var 1.-4. trinn tilbake på skolen og 11. mai kom resten etter. Etter det har vi hatt tilnærmet vanlig skole, men selvfølgelig med hensyn til smittevern. Vi håper vi kan starte opp igjen i august med en enda mer “normal” skoledag!

I vinter hadde vi storstilt feiring av å ha rundet 100 elever. Elevrådet gjorde en kjempejobb med forberedelsene og hadde ulike oppgaver i gjennomføringen! Det er fantastisk å se store og små elever i godt samarbeid, og ikke minst se hvor flinke de store er til å ta ansvar for de små!

Heldigvis har det skjedd mye mer enn hjemmeundervisning i vår! Siden det ikke ble ordinær 17.maifeiring, feiret småtrinnet nasjonaldagen på skolen. Da fikk de en i alle fall litt 17.maifølelse! Så har vi sendt ut vårt første kull med 10. klassinger. De hadde en flott avslutningsfest i Hånes Frikirke med utdeling av vitnemål og gode ord. Det er fint å ha kommet dit at vi hvert år skal sende en gjeng med flotte ungdommer videre i livet!

Den siste perioden har det vært mye uteundervisning og turer, og det er spennende å se hvor mye en kan få til ved å ta i bruk ulike arbeidsmetoder! Dette vil vi fortsette med neste skoleår når vi også skal ta i bruk nye læreplaner.

Vi ønsker dere alle en velsignet god sommer! Dersom noen lurer på hva skolen vår kan tilby, så er det bare å ta kontakt! Ledelsen tar ferie i uke 27-31, men det er bare å ringe rektor Snefrid S Aateigen, tlf 90769339 gjennom sommeren om dere har spørsmål om skolen!