Geir Orre er ansatt som fast rektor ved Oasen skole

Vi er stolte og takknemlige for at Geir Orre har takket ja til rollen som rektor i fast stilling ved skolen vår. Dette skoleåret har Geir har vikariert som rektor for Snefrid Aateigen, som har vært “utlånt” til Oasen skole Grenland. Til høsten skal Snefrid bli rektor ved Oasen skole Birkelid og vi har derfor søkt etter ny rektor i fast stilling.

Geir er gift med Renate, som er pastor i Østsida frikirke. Sammen bor de på Justvik med sine tre barn. I menigheten er Geir leder for en mannsgruppe og, han stiller gjerne opp som “dekk- general” (dekkskift for dem som trenger hjelp), samt deler ut frimat en mandag i måneden.

– Jeg er opptatt av at det ikke er noen motsetning mellom tro og vitenskap, men at disse kan forenes. uttaler Geir.  Han er opptatt av at troen er rasjonell. – Det er viktig at elevene erfarer at Gud finnes, men også at Gud kan forklares logisk. Alle har et livssyn, som innebærer en tro. Det har også ateisten. Vår nye rektor ønsker å jobbe målrettet for at Oasen skole skal være et godt sted å være.

– Jeg er opptatt av vurdering. Jeg synes bildet under viser godt hvordan vi som skole ønsker å tenke:

– Jeg ønsker å være leder for en skole der vi er ærlige med livene våre. At vi kan dele erfaringer, både gode og dårlige, i møte med elever og foreldre. Vi er en kristen friskole, men først og fremst en skole. Vi skal være faglig dyktige, men samtidig ha med det kristne perspektivet i møte med elevene.

– Jeg har sagt det mange ganger før; men for en drøm det er å jobbe et sted der man kan be med full betaling! I tillegg er det en fantastisk gjeng med ansatte som jobber her! Det er de som gjør jobben. Min jobb er bare å sørge for at de har det de trenger for å kunne utføre sine oppgaver på en god måte.

-Så gleder jeg meg helt vilt til å bygge ny skole. Det er veldig givende og spennende å få være med på prosessen fra tegning på et papir til ferdig skole!