Pappmasjeutstilling i 7.klasse – Oasen skole Mandal

I 7.klasse har vi laget dyr av pappmasje. Elevene fikk først velge seg et dyr som de tegnet. Det kunne være et dyr i skogen, eller et fantasidyr.

Etterpå laget vi skjelettet til dyret av ståltråd. Det var litt vrient, men jo bedre skjelett vi laget, jo lettere ble det seinere. Deretter dekket vi ståltråd-skjelettet med hud av hønsenetting. Vi brukte god tid og sørget for at ingen spisse metalltråder stakk ut. Da dette var gjort, dekket vi dyret med pappmasjè. Det er avispapirstrimler dynket i tapetlim. Det var litt ekkelt i begynnelsen, men gikk bedre etter hvert. Det tok ca en uke før dyret var tørt, og da kunne vi endelig male dyret slik vi ønsket.

Resultatet ble over all forventning. Mange fikk mersmak og ville lage flere hjemme. Da er det bare å skaffe ei bøtte med tapetlim, gjerdetråd og hønsenetting og sette i gang!:)

God vinterferie!
Hanne-Mari Nordstrand, Kunst & Håndverk-lærer