Julebrev fra rektor i Vågsbygd

Desember begynte rolig og idyllisk, med dalende snø og julekos! Vi skulle likevel ikke langt inn i måneden før vi igjen måtte i gang med tiltak knyttet til korona.

En av gruppene som særlig ble berørt av restriksjonene var valgfaget Innsats for andre, som hadde planer om å arrangere kos i skolegården for avdelinger i nabo-barnehagen. Dette måtte vi avlyse på grunn av økt smitte i samfunnet, men bål og pølser til elevene på ungdomstrinnet ble det i alle fall!

Vi fikk delta på en fin julegudstjeneste i Voie kirke. Kirka hadde lagt godt til rette for oss, og flere av elevene deltok med blant annet sang. Etter gudstjenesten fikk alle elevene grøt og dagen fortsatte med juleaktiviteter.

Midt i pandemien og alt det den medfører, håper jeg at hvert enkelt barn og hvert enkelt hjem, kan kjenne på julefred. Julebudskapet stenges ikke ned og er like gjeldende, uavhengig av ytre forhold. Jeg ønsker dere god jul med utdrag fra salmen Mitt hjerte alltid vanker (Hans Adolph Brorsen):

Jeg gjerne palmegrene

Vil for din krybbe strø

For deg, for deg alene

Jeg leve vil og dø

Kom la min sjel dog finne

Sin rette gledes stund

At du er født her inne