Sabeltann-forestilling i Vågsbygd

Både våre egne elever samt elever fra andre skoler i bygda vår, har fått se en helt unik forestilling av og med elevene våre. – Sabeltanns musikalske forestilling handler om litt av vært. Pinky vil gjerne imponere kaptein sabeltann men det er ikke så enkelt når John benløs alltid skal være så frekk. En dag møter Pinky, Ravn og Miriam av Gral grusomme Gabriel. De var ute på skattejakt når Grusomme Gabriel plutselig dukker opp. Kokken som kalles Skalken, lager alltid rottesuppe, men kapteinen liker ikke rotte. Det er nære på at skalken må “gå planken”, men heldigvis valgte kapteinen å straffe Pelle og Pysa. De måtte spise hver eneste smule av rottesuppen!

Dette forteller hovedpersonene bak forestillingen. Niende trinn har jobbet med manuset i over to måneder. I tillegg til å skrive manuset er det øvd inn danser og replikker med de andre skuespillerne fra skolen. Elevene har også vært engasjert i arbeidet med scenen, kostymer og alt som må på plass for en ekte forestilling. Det tok ikke så lang tid å øve inn danser og replikker siden elevene på mellomtrinnet lærer ganske raskt, sier initiativtakeren til forestillingen.

Elevene som fikk se forestillingen satt med store øyne og fulgte godt med på alle detaljene. Skuespillerne kom tett på og noen skvatt nok også litt da Grusomme Gabriel plutselig dukket opp bak dem. Vi er stolte og imponerte både av initiativtakeren, skuespillerne, lyd-mesterne og det takknemlige publikumet vi fikk på besøk.

Dette vil vi gjerne se mer av! Stolt av skolen vår!