Skolefritidsordning (SFO)

Skolefritidsordningen er et frivillig aktivitets- og omsorgstilbud før og etter skoletid for elevene på 1. - 4. trinn og for barn med særskilte behov på 5. - 7. trinn.

Det tilbys morgen-SFO fra kl. 07.30 (ved Birkelid åpner morgen-SFO kl. 07.20 og i Vennesla kl 07.15)  til skolestart, og om ettermiddagene frem til kl. 16.30 (Vennesla fram til kl 16.15).

Fra august 2023 innføres en ordning med 12 timers gratis kjernetid for SFO for elever på 1. og 2. trinn.

Søknadsfrist for SFO-plass neste skoleår: 10. juni.

De som allerede har SFO-plass fra før trenger ikke å søke.

Søk om plass

Skolefritidsordning (SFO)

Oasen skole - Birkelid

Silje Evenstad
Mobil: 940 01 902
SFO leder (vikar)

Oasen skole - Vågsbygd

Andrea Solgaard
SFO leder

Oasen skole - Grenland

Hanne-Mathilde Ø-Røste
SFO leder

Oasen skole - Vennesla

Inger Margrethe Nystøl
SFO-leder
Mobil: 401 07 056 (Besvares kun i SFO sin åpningstid)
Jan Erik Tallaksen

Oasen skole - Strømme

Tanja Skretting
Mobil: 482 31 870

SFO Birkelid

Lenn Henrik Hovden
e-post: karoline.bauer-nilsen(a)mandal.kommune.no

Sted: SFO disponerer egne lokaler i 1. etasje av bygg ?

Målet med helsesøsters jobb i skolen er å fremme elevens helse og legge grunnlaget for å forebygge sykdommer og plager senere i livet. Helsesøster samarbeider med hjem, skole og hjelpeapparat.

• SFO Birkelid prisliste

SFO Mandal

e-post: karoline.bauer-nilsen(a)mandal.kommune.no

Sted: SFO disponerer lokalene som også benyttes av småskolen. Her har vi god tilgang til et godt utvalg av materiell og leker.

SFO Mandal

• SFO Mandal prisliste

SFO Strømme

e-post: karoline.bauer-nilsen(a)mandal.kommune.no

Sted: Kontoret er på Frøysland skole og ligger i 1. etasje, under «broa/balkongen» mellom 7 klassene. Jeg er tilgjengelig på Oasen skole etter avtale.

• SFO Strømme prisliste

SFO Vågsbygd