Vinterhilsen fra Oasen skole Mandal

Plutselig er det vinterferie og elevene har akkurat forlatt skolen for velfortjent pause. Sola skinner og noe snø klamrer seg fortsatt fast til bakken. I dag har vi hørt fuglekvitter og vi både kjenner og gleder oss over at våren er på vei under mengder med snø som fortsatt omgir oss. Vi kjenner det er godt å være her og vi fryder oss over å drive en skole med å mange flotte elever og voksne.

Etter jul har kreativiteten og produktiviteten stått sterkt her på Oasen. Det er laget kunstprosjekt i samfunnstimene til 1.-2. klasse. Steinalderen ble behørig dokumentert. I 7.klasse fikk de denne uken fullført sitt pappmasjeprosjekt. Flotte dyr, fabeldyr og figurer pryder gangen i 2.etasje av brakkebygget. Vi har laget en egen artikkel med kunstutstilling som du kan lese her.

10.klasse har hatt en helt spesiell uke siste uken. Rådgiver og inspektør Tore Neerland har satt i gang et eget byggeprosjekt for elevene, og siden mandag har man hørt banking og saging fra klasserommet. Resultatet er 3 miniatyrhus – tegnet og bygget av elevene selv. Hver dag har en fagperson vært innom og fortalt om sitt yrke. Fokus: Fagfornyelse, utdanningsvalg, matematikk i praksis, tegning og håndverk. Les egen artikkel her og se de flotte bildene av huset.

Ellers har lærere og elever de siste ukene visst å sette pris på den kalde været og all snøen. Det har vært turer til skøytebanen og akebakken i Budokka og Hålandsheia. Det har vært laget snøborger og snømenn, og skiløypene i Furulunden ble også testet ut.

Helt til slutt må nevnes at skolen på torsdag fikk avholdt sitt årlige karneval. Stort mangfold av kostymer og mange gøye innslag fra de ulike klassen satte tonen.

Nå ønsker vi alle våre elever, foresatte og ansatte en riktig god vinterferie.