35.000 kroner til misjonen på noen korte ettermiddagstimer

Det var et yrende liv og god stemning på den årlige misjonsaksjonen som ble avviklet på Oasen skole Birkelid denne uken.

Teamleder Monika ønsket velkommen og orienterte om opplegget og hva pengene går til. Etter BlimE-dansen var det full aktivitet på diverse stasjoner som elevene styrte. Det var blant annet salg av elevprodukter og popcorn, man kunne stikke hendene i ei gørrbøtte og se hva en fant, det var muligheter for putekrig og manikyr, og fiskedammen var som vanlig populær. Ikke minst var det loddsalg med mange små og store gevinster. På en av de mest populære stasjonene i år, stod det en far og lagde ballongfigurer på bestilling. Han var skikkelig proff.

Rundt om i bygget var det flere kafeer med pølser og store mengder kaker til salgs.

Pengene som ble samlet inn går til 4P – ForPeople –  som driver et omfattende arbeid i slummen i Manila på Filippinene. Arbeidet er basert på kristne verdier med fokus på barmhjertighet og det enkelte menneskets verdi. Programmene til 4P omfatter blant annet utdanningsstøtte, foreldreundervisning, kurs for gravide og medisinsk hjelp. På barnehjemmet Rejoice tilbyr de kjærlighet og omsorg til barn som er utsatt for grov svikt, og ikke har noe trygt sted å vokse opp.

35.000 kr kom inn i løpet av noen korte timer. Takk til alle som bidrog! Dette er penger som kommer godt med på Filippinene!