Velkommen til å besøke Oasen skole Birkelid til innskriving 12. desember

Vi gleder oss til innskrivingsdag for neste års første trinn onsdag 12. desember. For de som ikke vet hva en innskrivingsdag er, betyr det ganske enkelt at alle som har førskolebarn som skal begynne på skolen høsten 2019, kan komme på besøk til rektor, når det måtte passe den dagen. Der kan du få en pepperkake, høre litt om skolen, og se litt hvordan skolen er på innsiden.

Det er særlig koselig å få besøk nå i adventstida. Vi har tatt oss en runde for å se hva som skjer. På småskoletrinnet blir elevene møtt med dempet lys, peis på storskjerm og lav julemusikk i klasserommet. Læreren leser fra adventsboka, og klassen synger en julesang sammen. Elevene får vite at ordet advent betyr “Herren kommer”, og er en tid vi med forventning kan glede oss til jul, og til å feire at Frelseren kom til jorden. Og hva er dagens virkelige høydepunkt? Jo, det er trekningen av dagens navn, som vinner dagens kalender-pepperkake.

Men elevene tenker ikke bare på seg selv, de har også omvendt julekalender: De samler inn litt penger hver dag, pluss at de gir en gave hver til barn her i Sør-Norge som ikke har så mye fra før. Det er organisasjonen “Hjelp oss å hjelpe” Vest-Agder som gir pengene og gavene fra oss videre, for fjerde året på rad. Vi på Oasen skole Birkelid ønsker alle en riktig god adventstid!