Ny rektor ved Birkelid

Ved Oasen skole Birkelid blir det endringer i ledelsen fra august 2018. Da slutter Hilde Grimm som rektor ved skolen, og Mari Kolltveit overtar den stafettpinnen!

I forbindelse med denne utnevnelsen sier Mari:

Jeg er både ydmyk og spent med tanke på denne oppgaven, men også veldig takknemlig for et godt lederteam og en fantastiske stab å stå sammen med. Å jobbe med unge mennesker er noe av det fineste og vanskeligste man kan gjøre, men drivkraften vår er at elevene på Oasen både skal vokse både i kunnskap, kjennskap og karakter. Jeg er heldig som får ha en så meningsfull jobb.

Hilde Grimm har vært ansatt ved skolen i 14 år. Hun  har vært med å utvikle den fra en skole på under 100 elever til det den er i dag, nesten 250. Hun har dessuten spilt en aktiv rolle i utviklingen av de andre Oasen-skolene også, og til sammen er vi nå blitt en “familie” på over 370 elever og over 100 ansatte. Hilde starter ny jobb som rektor ved en ungdomsskole i Kristiansand kommune.

Hilde sier:
Jeg kommer til å savne både elever og ansatte. Jeg har valgt å avrunde en fantastisk fin tid som lærer, inspektør og rektor på Oasen skole Birkelid. Det er en flott sted å jobbe, og jeg har fått mye tillit og lært masse. Nå var tiden inne for nye utfordringer, men jeg vil alltid ha Oasen skole i mitt hjerte! Jeg er så glad for den flotte nye ledelsen som allerede står klar til å fortsette på skolen, og ønsker Mari veldig lykke til i rektorjobben.

Hilde fikk stor takk fra skolestyret i forbindelse med sin avgang, og hun ble ønsket velkommen tilbake om anledningen skulle by seg senere. Det ble under styrebehandlingen nevnt at overgangen ikke blir så stor når den som skal overta, er en som er kjent med skolesystemet, elevene og de ansatte. Et stort takk for tiden ved Birkelid til Hilde, og et stort velkommen som rektor til Mari!