Dugnad ved Oasen skole Mandal

Våren er i anmarsj og da er det tid for dugnad for å klargjøre uteområdene. Ved Oasen skole Mandal gikk vårens første dugnad av stabelen mandag denne uken. Sola skinte og det var nydelig vær – men noe kaldt. Mye skulle fikses og vi ble en passe god gjeng med voksne og barn som gjorde en kjempeinnsats.

Vi malte alle dørene i nybygget og vi fikk flikket på malingspartier på veggene som ikke var noe fine. Trappene opp til andre etasje i B-bygget ble beiset, fotballmål ble malt i en farge som syntes og målene fikk nye nett. Dette var en kjærkommen ting for alle fotballglade elever som har slitt med målnett som ikke akkurat har stoppet ballen.

I tillegg har skolen fått på plass en klatrevegg på nymalt mur og det er satt opp et bordtennisbord. Masse søppel ble kastet (det hoper seg opp) og kjeller ble ryddet. Fotballbanen ble målt opp på nytt og fikk ny oppmerking, og oppmerkingen til kanonballbanen ble også oppgradert – etter at hele plassen var sopt for sand både ved hjelp av en liten sopemaskin og kost. Litt av en jobb!!!

Som seg hør og bør ble det selvsagt servert pølser, saft, kaffe og kake til dugnadsgjengen. Vinduet fra mat og helserommet fungerte fint som pølsebu for anledningen.

Vi vil takke ansatte, elever og foresatte for veldig god hjelp denne ettermiddagen. Skoleplassen og bygget ble kjempefine. Bare se her.