OSM – Høstglimt fra Oasen skole Mandal

Man skulle nesten tro at sommeren varer helt til jul i år. Nydelige høstdager har gitt elevene ved Oasen skole Mandal mange nydelige dager. Her har det vært turdager og badedag som en fin oppstart på året.

Tur til Budokka

Siden finværet holdt seg så godt de første skoledagene startet 7. klasse hos oss med badetur til Budokka 19. august. Badeglede og kos sto på planen sammen med ny kontaktlærer.

Tur til Årevarden på Frøysland

Onsdag 2. september ble det tur i nærområdet for hele barneskolen. Dagen brakte med seg strålende sol og strålende barn!

Årevarden ligger ca. 2 km fra skolen. Elevene i 1-4 klasse ble kjørt opp, mens 5-7 klasse gikk hele veien fra skolen!

Vi hadde gode pauser på vei opp og eleven var gode til å muntre opp de som trengte det!

På toppen hadde Gro bålet klart og store mengder innbakte pølser ble fortært!

Lek, bevegelse og å bli kjent med nye venner var målet med turen! Det nådde vi!

Vi er heldige som bor i en by med mange gode turmulighether. Ungdomsskolen skal på tur senere denne uken så vi satser på at været spiller på lag.

I løpet av siste ukene har flere av klassene vært gjennom Nasjonale Prøver, Kartleggerprøver og første kapittelprøver, så her jobbes det godt. Det er ikke lenge siden skolestart, men allikevel gleder vi oss til høstferie neste uke.