Skolestart og Misjonsdag på Oasen skole Mandal!

Vi skriver midten av september og på Oasen skole Mandal er vi i full gang. Vi har allerede vært gjennom én ukes klassetur for 10.klasse til Mallorca, vi har feiret Ukrainsk nasjonaldag og ikke minst har vi akkurat gjennomført Misjonsdag hvor vi samlet inn penger til organisasjonen MercyShips. Elever og lærere har lagt ned en betydelig innsats siden skolestart for en måned siden. Her har det blitt produsert produkter som ble solgt i de ulike bodene. I tillegg hadde vi en svært populær kafé med pølser, kaker, vafler og brus. Det tok aldri slutt på køen og vaffelrøre og lapperøre forsvant ut i full fart. Kontaktlærer Siri og hennes hjelpere hadde nok å henge fingrene i.

Et nytt innslag av året var Amerikansk Auksjon som kontaktlærer Odd Vegard tok initiativ til. God stemning og stor jubel når kjøper fikk tilslag på produktene 9.klasse har laget i Kunst & Håndverk de siste ukene.

I løpet av 2 timer samlet vi inn en netto på 15 150 kr som går uavkortet til MercyShips. Takk til alle lærere, elever, foreldre og gjester som tok turen en fin september ettermiddag.

Onsdag 24.august feiret Ukraina sin nasjonaldag. Vi har noen ukrainske barn på skolen og lærer Hanne-Mari ønsket å markere dette med en samling sammen med hele barnetrinnet. Her ble nasjonalsangen sunget og en ukrainsk mor og datter som er tilknyttet skolen sang en ukrainsk sang for alle sammen. Hanne-Mari hadde også spurt om noen foreldre kunne lage en ukrainsk kake eller snack som alle fikk smake på. Vi syns det er flott at vi er en skole som har ulike kulturer og nasjoner representert.

Vi er glade for og i skolen vår og vi gleder oss over å være i gang med et nytt skoleår. Her er noen glimt fra oppstarten.