Påskehilsen fra Oasen skole Mandal

Graven er tom – Jesus lever nå!!! Skolen har akkurat hatt fellesamling med hvor rektor Tone satte på påskens budskap. Linjene ble trukket fra Isralittenes første påske i Egypt til den kristne påsken som skjedde for snart 2000 år siden. Jesus tok alt for oss på korset. Det er sannheten og vi er så glade for at vi som skole kan få lov til å sette fokus på dette inn mot påskehøytiden. La oss minnes dette selv om påsken i år kanskje ikke ble eller blir helt som vi hadde håpet og planlagt. Det viktigste budskapet:

GRAVEN ER TOM – JESUS LEVER!

Vi vet ikke helt hvor dagene og ukene forsvinner. På skolen har det vært stor aktivitet siste ukene etter vinterferien. Det har vært gjennomført kartleggingsprøver og elevkonferanser. 10. klasse har vært på Hovden hvor de har kost seg med ski, badeland og sosiale kvelder. Vi er glade for at vi fikk gjennomført denne turen. Det gjør godt både for elevene, de ansatte og de foresatte som har vært med.

Uken før var hele ungdomsskolen gjennom prøvemuntlig i fagene norsk, engelsk og matematikk. Mange nervøse og spente elever fikk teste hva det vil si å komme opp i muntlig. Skriftlig eksamen er dessverre avlyst i år, men våre avgangselever fikk god øvelse i muntlig som er en eksamensform som i år blir gjennomført.

Denne uken har også resten av skolen vært på tur med bål og turmat. God stemning selv om kanskje ikke solen skinte sterkest akkurat den dagen.

Som skole har vi fokus på påskens budskap både gjennom morgensamlinger, og også i fagene. Vår dyktige kunst og håndverklærer Hanne-Mari Nordstrand har i den forbindelse laget en nydelig påskeutstilling sammen med 3./4.klasse hvor de har laget scener fra påskeuken med fokus på korsfestelsen og oppstandelse. Se de fine bildene under.

Vi har mye å være takknemlige for i denne litt underlige tiden. Heldigvis har vi vært skjermet fra smitteutbrudd og nedstengning, og vi har også fått positive signaler fra kommunens politikere ifht. til skolens fremtid. Skolen står sterkt og vi har mye å se frem mot. Vi har dyktige ansatte og flotte elever som er kreative og flinke.

Så vil vi til slutt få ønske alle våre flotte elever og deres foresatte og alle våre venner en riktig god påske og avslutte med denne ukens bibelvers:

Men han ble såret for våre overtredelser,
knust for våre misgjerninger.
Straffen lå på ham, for at vi skulle ha fred,
og ved hans sår har vi fått legedom.

Jes. 53:5