Tusen takk for ditt bidrag til misjonsdagen og organisasjonen 4P

Yes!!! 15. oktober er det endelig tid for den store misjonsdagen for Oasen skole Birkelid igjen. I år, som flere år tidligere, støtter vi prosjektet 4 People på Filippinene. https://4p.no/… 4P er en norsk/ filippinsk hjelpe- og utviklingsorganisasjon med hovedsete i Manila. Dette arbeidet startet i 2009 av Bjørg og Ingar Åkerlund. De er opptatt av lokal forankring og samarbeid og jobber tett med myndighetene i landet. Målet er å styrke og hjelpe mennesker til å nå sitt potensiale. Organisasjonen er basert på kristne verdier, med fokus på barmhjertighet og den enkeltes verdi. Organisasjonen er opptatt av å gi barn mulighet til å vokse opp i trygghet, gi dem utdanning og en bedre fremtid. De driver et omfattende arbeid i slummen hvor de blant annet driver med kurs for gravide, medisinsk hjelp og foreldreundervisning. De har også et barnehjem (Rejoice). 4P er nå i gang med å utvikle en tomt på 27 mål. Der bygger de blant annet et helt nytt barnehjem, sosiale boliger, en flerbrukshall og plantasjer som skal produsere det de trenger av grønnsaker, frukt og bær.
Oasen skole er med på å bygge opp denne “landsbyen”.

På grunn av korona foregår misjonsdagen digitalt, så sett av tid med familie og venner kl. 18.00. Alle som vil er velkommen til å følge denne sendingen.
Du får et spekket program med ulike elevinnslag, klipp fra misjonsløp, dans ved HELE skolen og video fra prosjektet vi støtter. Vi trekker selvfølgelig ut heldige vinnere av årets gevinster fra Søgne Home, Elements Production AS ved Øystein Olsrud og Color Line.

Vi har laget et arrangement for misjonsdagen på Facebook. Dere kan gjerne skrive “skal” på dette, men dersom du ikke er på Facebook vil vi dele innslag fra misjonsdagen også på nettsiden vår! Link til Facebook arrangementet.