Sommerhilsen fra rektor – OSM

Det ryktes om at barn på Østlandet startet ferien sist helg. Da er det vel på tide å slippe fri sørlandets barn også.

Tradisjonen tro har mye av den siste tiden vært preget av annerledesdager for elevene og de ansatte. Mange kjekke opplevelser og erfaringer å ta med seg. Været har jo vært på vår side med tanke på aktiviteter til lands og til vanns. Store og små lengter etter ferie, landbruk og hage lengter etter mer vann.

Det var både vemodig og fint å sende enda en 10.klasse ut av Oasen skole. Første 10. klasse med fullført eksamen. Gjennomføring av eksamen gikk bra for både elever og lærere.

Siste skoledag har barneskolen hatt rekord-dag og mesternes mester. Årets vinner ble Liam Skrøvje, i 4.klasse. Gratulerer!

Ungdomsskolen (og kommende 8.klassinger) har hatt aktivitetsdag og vannsport-dag. Her fikk ungdommene boltre seg på stranda og på Hundesletta, samt kjøre tube og vannski.

Det er utrolig inspirerende å se søkertallene for skolen vår for neste år. Det står 12 forventningsfulle 1.klassinger klare til skolestart. Flere av de andre klassene er fulle, og elevtallet er nå godt over 100. Flere og flere ser at Oasen er et godt alternativ til den offentlige skolen, og erfarer at barna har det godt her. Vi har fortsatt ledige plasser i 8.klasse og 9.klasse. Vi oppfordrer dere alle til å fortelle om deres erfaringer med skolen, slik at enda flere kan bli oppmerksomme på muligheten som finnes her.

Jeg ønsker dere alle en god sommer og hilser med Filipperne 4.4:

“Gled dere i Herren alltid! Igjen vil jeg si: Gled dere! La deres mildhet bli kjent av alle mennesker. Herren er nær! Vær ikke bekymret for noe, men la i alle ting bønneemnene deres komme fram for Gud i påkallelse og bønn med takk. Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og deres tanker i Kristus Jesus.”

Filipperne 4:4

GOD SOMMER!