Julehilsen fra Oasen Strømme

Nok et halvår er gjennomført ved Oasen Strømme, og 124 elever og mange ansatte tar nå en velfortjent juleferie! Det har vært et spennende halvår, og mye har vært jobbet med og gjennomført. Det har blant mye annet vært fokus på nye fagplaner og på smittevern. Vi har vært heldige og unngått at noen har måtte i karantene, noe vi er glade for, selv om planene er klare dersom det blir nødvendig!
Adventstiden har vært preget av samlinger klassevis. Vi har også måtte gjennomføre årets juleverksted, inkludert grøtspising gruppevis, noe som var en ny erfaring. Mange fine produkter ble med hjem, og det var en fin dag! I høst fikk vi ikke gjennomført den tradisjonelle misjonsdagen, men det har vi tatt igjen i adventstiden. Gjennom å samle inn penger til omvendt adventskalender, misjonsløp mm så har vi samlet inn over 30.000,- kr. til MAF Norge (Mission Aviation Fellowship)! Tusen takk til alle som har vært med og bidratt! Her kan du lese mer om dette prosjektet. Spesielt artig var det at to elever ble intervjuet på Radio 316 angående misjonsprosjektet!
I begynnelsen av desember hadde vi besøksdag for nye førsteklassinger, og det var en nydelig gjeng som var på besøk!
1.-2. trinn har tradisjonen tro vært på julevandring i Søm kirke, og siste skoledag arrangerer kirka sammen med lærere og elever hele tre Gudstjenester for å ivareta alle hensyn i forhold til smittevern. Vi er takknemlige for denne velviljen fra Søm kirke. Det er en fin tradisjon med kirkegang før jul!
Ungdomsskolen har gjennomført tentamener og jobbet godt med dette midt oppi fokus på advent og jul. Det ble ikke tradisjonelt julebord for ansatte i år, men vi har hatt en fin samling likevel. Der fikk vi også feiret at Josue med glans har bestått fagprøven som barne- og ungdomsarbeider! Vi gratulerer så mye! Med på feiringa var også Magnus, som vi gratulerer med å ha rundet 30 år!
Vi er takknemlige for at vi kan ha fokus på julens budskap, hvor Jesus kom til jorda for å gi oss den største av alle gaver! Vi ønsker dere alle en velsignet julehøytid og takker for et godt samarbeid med dere som har tilhørighet til skolen vår!