Påskevandring i Vågsbygd

I dag har elevene vandret gjennom påskebudskapet. Elevene ble delt i grupper og gikk fra stasjon til stasjon hvor de på hvert sted på en eller annen måte ble minnet om hvorfor vi feirer påske. De fikk høre om hva som skjedde i påska, at Jesus døde for å tilgi menneskene. De fikk ha nattverd, delta på en kort påskeandakt og en samling rundt korset der vi ble minnet på at Jesus tok alle våre synder. Det var også påskekahoot og sist men ikke minst fikk elevene delta på tjener-stasjon der vi ble minnet på da Jesus vasket føttene til disiplene. Elevene fikk servert oppskåret frukt, litt brus og sjokolade før det etter vandringen ble grilling av pølser på bålpannene i skolegården.

Vi synes påskevandringen er en fin måte å minne hverandre om at Jesus kom for å skape nytt liv for alle mennesker. Med det ønsker vi riktig god påske fra alle oss på Oasen skole Vågsbygd!